Raquel Els ulls i la veu del client a l'empresa

Metòdica, pacient i somrient tota ella desprèn una àurea de pau i tranquil.litat. La Raquel diu que no sempre és així i que també te moments, suposo que com tothom, on la calma i la paciència gairebé desapareixen per donar lloc a la tempesta, tot i que matisa que es donen en molt contades ocasions. Amant de la bellesa en general i de descobrir llocs on passar-hi una bona estona dinant o sopant amb bona companyia, tinc l’ocassió de passar una estona amb aquesta advocada que va penjar els patins d’artístic per entregar-se als estudis als quals estava destinada. L’aprofitaré!

 

Pregunta: Advocada?

Resposta: Sí, i vocacional! De ben petita ja no suportava les injustícies i segueixo sense tolerar-les massa; cada vegada que en visc alguna en primera persona la intento fer notar a qui pertoca. Suposo que aquesta manera de ser és un dels camins que et porten cap a l’advocacia.

 

Soc els ulls i la veu del client a l’empresa

I què hi fas a Cafur?

“Soc els ulls i la veu del client a l’empresa”, la frase no és meva, però em va quedar gravada quan la Regina, la nostra directora general, la va fer servir per descriure el repte que em proposava quan vaig començar la meva activitat aquí. Com a gestora de patrimoni represento al nostre client, les seves necessitats i expectatives dins de la companyia, Cafur és una empresa gran amb vardiversos departaments i jo soc qui fa de pont entre aquests diferents departaments i les necessitats del client.

 

I què implica la Gestió de patrimoni d’un client?

Doncs ajudar al nostre client a treure el màxim profit de les seves propietats, portant les gestions que això implica i aconsellant-lo en la presa de decisions sobre què fer des de tots els angles.

 

El client no s’ha de preocupar per res

Posa-me’n algun exemple…

Busquem llogaters amb garanties per les seves propietats, valorem en cada moment si hi ha l’ opció de la venta i si és o no el moment idoni per fer-ho, ens n’ocupem del canvi d’inquilins… La clau és que el client no hagi de preocupar-se per res a la vegada que obtingui la màxima rendibilitat dels seu patrimoni.

 

Una barreja entre consell i execució….

Exacte!

 

En quin grau t’ha ajudat haver estudiat dret en la teva tasca?

Molt! M’ajuda molt i sobretot és molt beneficiós per al client, perquè el puc assessorar des de la perspectiva legal en cada situació i moltes vegades això es tradueix en estalvi econòmic i de mals de cap. Em permet encertar i prevenir situacions que si acabessin passant es podrien arribar a complicar.

 

Què es el que més valora una persona que confia en CAFUR per administrar el seu patrimoni?

Clarament tres coses:

  1. La confiança de que el seu patrimoni està en bones mans.
  2. La rendibilitat; saber que estàs obtenint el màxim pel teu patrimoni en la meva àrea de negoci és clau.
  3. CAFUR te a l’abast diferents àrees de negoci que permeten complementar les necessitats de cada client en funció de les seves prioritats, i això no ho poden dir ni tenir la majoria d’empreses com la nostra. M’explico; si el client té necessitat de llogar o vendre una propietat nosaltres tenim un departament que només s’ocupa d’això, si el client vol fer reformes o obres també tenim professionals dedicats exclusivament a aquesta àrea, si el client necessita una assegurança nosaltres tenim departament d’assegurances… Això dóna molta confiança, tant al client que sap que podem cobrir les seves necessitats com a mi que sé que puc comptar sempre amb la solució que el client necessita a casa. És complir amb el servei immobiliari integral, no només dir-ho sinó tenir-ho.

 

Sempre he pensat que el món de l’administració de patrimoni és molt de sastre, és a dir, de vestits a mida, ja que les necessitats de cada propietari poden ser diferents en cada cas. És així?

Treballem per tenir les dues vessants, podem oferir un servei molt personalitzat si és necessari i un servei més global. Va en funció, com bé dius, del tipus de client. Aquesta és una altra avantatja de treballar a CAFUR i amb CAFUR

 

Administrar patrimoni no és gens fàcil

Què li recomanaries a algú que vol administrar-se per si mateix el seu patrimoni?

Que vagi amb compte. Administrar patrimoni no és fàcil. Sobretot li diria que comencés per aprendre i entendre la llei d’arrendaments urbans, després que controlés l’IPC anual i que s’assabenti segur de quina pujada pertoca a cada inquilí, i sobretot que tingui molt, molt en compte quines són les seves obligacions com a propietari i quines són les obligacions que tenen els inquilins, qui ha de pagar què quan es fan malbé, es trenquen coses o es fan reformes.

 

Hi ha moltes normatives?

Moltes, si no estàs molt al dia, saps interpretar-les i saps acudir a qui les sap interpretar, més d’hora que tard tindràs problemes.

 

El futur de l’administració de patrimoni passa per la confiança, la rendibilitat i la tecnologia

Com t’imagines la teva professió d’aquí a 10 anys? Com serà l’administració de patrimoni del futur?

Clarament la tecnologia ha vingut per quedar-se i tot el que siguin consultes de despesa, pagament i gestió del patrimoni el client podrà fer-les a través de aplicacions per poder-ne tenir la infomació al moment. Però la proximitat i la confiança no variaran a l’hora de prendre decissions importants, que és realment el valor afegit que aportem. Tal com et deia la nostra àrea es basa a parts iguals entre rendibilitat obtinguda i confiança i cap d’aquestes dues coses te les proporciona la tecnologia, ni crec que te les arribi a proporcionar.

 

Moltíssimes gràcies Raquel, tot un plaer d’entrevista, l’he gaudit molt, quan algú gaudeix de la seva feina es nota molt, i tu ho fas! Molts èxits!

Gràcies a tu!

Coneixent a Raquel Martínez, gestora de patrimoni a CAFUR.
Comparteix: