José Luis Blasco responsable d'administració a CAFUR

Em cito amb ell al seu despatx, ubicat a la planta baixa i enganxat al dels gestors d’administració de finques, senyal inequívoc de proximitat per una banda i coneixement del que es viu a la trinxera de l’altra. Darrere d’un somriure murri i amb un punt de timidesa s’amaga un aragonès sense accent que va venir a Catalunya de molt jovenet i que atresora ni més ni menys que 42 anys d’experiència al món de l’administració de finques. Sembla difícil d’alterar, em diu que si ho pot aconseguir alguna cosa és el Reial Saragossa de futbol, que es posa molt nerviós en veure els seus partits i que rarament els acaba per desesperació del seu joc. Avui m’entrevisto amb José Luis Blasco el responsable d’administració de CAFUR

 

Pregunta: 42 anys….

Resposta: Sí, vaig començar com a recepcionista de CAFUR, a través del meu germà que aleshores estava de comptable. Al cap d’un any vaig passar al departament de cobraments com a responsable i finalment em van nomenar responsable d’administració. Al principi, aquest departament només portava serveis interns, però a poc a poc se li van anar afegint responsabilitats fins avui que, excepte vendes que ha estat lligat sempre íntimament a direcció, tota la resta directa o indirectament acaba passant per aquí.

 

Què ha canviat a l’administració de finques des que vas entrar fins avui? 

Abans es treballava de manera diferent. Pensa que quan jo vaig començar, els rebuts i les liquidacions s’externalitzaven a una altra empresa. Després vam passar a fer-ho nosaltres i avui es fan a cop de clic. Res a veure. 

També tinc la percepció que el client és molt més exigent. És normal. Té moltíssima més informació que abans. Google dóna resposta a tot.
La nostra missió ara passa més pel com que pel què. Perquè el que hem de fer està meridianament clar i cada cop se’ns exigeix més. On aportem valor és en com ho fem i com processem la informació per assessorar i ajudar les comunitats de propietaris que han confiat en nosaltres. Aquesta, crec, és la clau.

 

I què no ha canviat i segueix igual? 

Algunes de les finques que administrem estan amb nosaltres des d’abans que jo arribés aquí. Per tant, la confiança i el tracte, malgrat tots els canvis, continuen sent l’eix del nostre dia a dia. Amb aquest tipus de finques la confiança és tan gran que en la majoria de casos les nostres actuacions com a administradors són d’una relació tan natural que quasi són automàtiques ,  és l’acció reacció.

Les visites al despatx són menys recurrents i la tecnologia fa que amb una trucada de vídeo escurcem terminis de reunions. Però les incidències, excepte excepcions puntuals, continuen sent les mateixes. Desenvolupem maneres més eficients per complir millor les expectatives de qui confia en nosaltres.

 

Hi ha comunitats de propietaris que es gestionen pel seu compte?

N’hi ha alguna, sempre n’hi ha. Ho veig una mica temerari.

 

Quin consell els donaries?

Que no se la juguin. Només per les normatives, lleis com la de propietat horitzontal, decrets, models com el 347, prevenció de riscos, protecció de dades, les actes per reunió…

No només és conèixer sinó també saber interpretar. Al final, una gestió d’aquest tipus surt de mitjana a 10 euros veí/mes, un cost mínim en comparació amb allò que un s’estalvia, no només en feina, sinó també en  maldecaps que, quan arriben, moltes vegades ja és tard per solucionar-los sense sobrecostos inesperats.

 

Després de tants anys, quin avantatge té treballar amb CAFUR en comparació amb altres administradors de finques?

Els recursos són clau. Entre la capacitat humana de l’equip de gestors i la resta de departaments al servei del client, la rapidesa a l’hora d’actuar davant de possibles incidències és altíssima.
Pensa que al final quan una comunitat té una incidència el que demana és celeritat i nosaltres estem preparats per donar-la-hi.

A més a més del servei de comunitats, podem oferir als veïns serveis complementaris com l’administració de patrimoni, obres i rehabilitacions d’habitatge o venda i lloguer de propietats, consultoria jurídica… I això ens hem d’acostumar a posar-ho en valor. Diria que els veïns d’una comunitat no són conscients de l’oferta integral que poden obtenir a través nostre, i aquesta és una assignatura que ens toca treballar per no només aprovar sinó obtenir-ne molt bona nota.

 

Què implica el nom de CAFUR?

Molt. Només us diré que la majoria de comunitats que entren noves cada any ho fan per recomanació, i això, a més d’un orgull és potència de marca. Portem des del 1930 administrant finques i això no tothom ho pot afirmar.
Si bé és veritat que les administracions petites solen tenir l’avantatge de la proximitat per aconseguir el primer contacte i el primer acord amb una comunitat, moltes comunitats acaben venint per recomanació un cop han tingut una experiència dolenta. I això ens enforteix i ens posiciona.

 

CAFUR és una casa de segones oportunitats? 

CAFUR sempre hi és. Sigui per a primer, segon, tercer test o el que vingui. Que ens posin a prova, estem sempre preparats per complir el nostre compromís.

 

Com serà la feina d’un gestor d’administració de finques en un futur? 

Penso que les reunions de veïns acabaran sent 100% telemàtiques. De fet cada cop es nota més aquesta intenció. Si bé és cert que que la llei no deixa clar encara de forma tàcita la possibilitat de fer aquestes reunions en línia, acabarà sent així. Actualment la llei diu que es poden fer sempre que la meitat més un voti a favor i que tots els veïns tinguin el mitjà per poder-se connectar, i això encara avui és complicat de saber amb certesa en cada comunitat.

 

Què més creus que canviarà? 

Un altre tema que clarament canvia és la ubicació dels fons de la comunitat. Habitualment els custodis i el compte era de l’administració. Avui en dia, tot i els bancs, aquests comptes ja són de les comunitats i l’administrador gestiona a través de rebuts i pagaments.

 

Tot i els bancs? 

Si, lògicament són comptes amb saldos no prou interessants per mantenir i sense la possibilitat de venda creuada amb la qual cosa no els satisfà l’expectativa de negoci que tenen.

 

I els següents passos de CAFUR, com t’imagines el futur aquí? 

Estem abraçant les novetats tecnològiques que ens permeten ser més eficients i millors per als nostres clients. Les necessitats de les comunitats seran les mateixes, l’entorn regulatori serà força igual, ens esforçarem per, sense perdre la humanitat i proximitat que ens defineix, adaptar tecnologies que facin la vida més fàcil al nostre client i més eficient les nostres actuacions.

 

Quin plaer d’entrevista! Moltíssimes gràcies pel teu temps! 

Moltes gràcies a tu.

 

Entrevista a José Luis Blasco a Linkedin

 

Altres entrevistes:

Entrevista a Raquel Martinez

 

Coneixent a José Luis Blasco, responsable d’administració de CAFUR
Comparteix: